Budapesten készül a legek hídja - A Megyeri híd

2008. július 04., 07:54
 

A 100. Mi MICSODA kötetbe nem került még bele a Megyeri híd, hiszen nem készült még el. De tudjuk, hogy idén az ország leghosszabb hídját fogják átadni, mely Budapest északi részén ível át a Duna fölött: hossza 3,2 kilométer, melyből 1860 méter a Duna fölött átívelő szakasz. 100 méter magas pilonok tartják a híd legyezőszerűen kifeszített kábeleit. Ez a függőkábeles megoldás gazdaságos és igen látványos. Miért lesz a legek hídja? Olvasd el cikkünket.


 

A lenyűgöző mérnöki alkotás impozáns látványt nyújt, légiesek a terpeszben álló tartóoszlopok s a hídpályát markoló sodronyok sugarai. A nagy Duna-ágban Magyarországon közúti hídon eddig még nem alkalmazott technológiával úgynevezett ferdekábeles hídszerkezetet építettek.
A folyómederben két nagy, A betűre emlékeztető, az alépítménytől számolva 100, a mederfenéktől számolva 118 méter magas, egymástól háromszáz méterre lévő pilonon áll a híd.
A pilonok egyik szárában lift, a másikban lépcső vezet a kereszttartókig, ahonnan függőlegesen lehet feljutni a csúcsig.


A Megyeri híd szinte minden szempontból a legek hídja lesz.
Ez az ország első teljes szélességű, kétszer két sávos, plusz leállósávos – ez, ha a forgalomterhelés indokolja, harmadik sávvá alakítható lesz –, plusz gyalogjárdás és kerékpárutas autópályahídja.

Ha elkészül, a Megyeri híd a maga 1862 méteres hosszúságával és 63 milliárd forintos árával az ország leghosszabb és legdrágább hídja, sőt, úgy tudjuk, Közép-Európa leghosszabb és legmagasabb folyami hídja is lesz egyben. A pilonok csúcsai több mint kétszáz méterrel vannak a tengerszint felett.

Különlegessége, hogy tulajdonképpen nem egy híd, hanem öt híd összessége, a két Duna-ági és a két ártéri híd mellett megépülő ötödik a Szentendrei-szigeten ível át.
A szigetre leágazása környezetvédelmi okok miatt nem lesz.
A környező terület a Budapest fő ivóvíztermelő bázisa, így az esetleges szigeti forgalom súlyosan veszélyeztetné az egészséges víz termelését

A híd nevét a két városrészről kapta, melyeket összeköt: Békásmegyer és Káposztásmegyer.

A tervek szerint 2008 augusztusában adják át a forgalomnak.

 
Nyomtatóbarát verzió
Küldd tovább ezt a cikket barátodnak, ismerősödnek
Ajánld a Mi MICSODA Klubot barátodnak, ismerősödnek

Kapcsolat | Impresszum